په په: ما پرتغالی ها در اسپانیا زیر ضربیم؛ یک بار می خواستم از فوتبال خداحافظی کنم

این روزها صحبت های مختلفی درمورد احتمال جدایی کریس رونالدو و ژوزه مورینیو، بازیکن و سرمربی پرتغالی رئال که دوستان خوب په په نیز هستند به گوش می رسد؛ البته این مدافع باتجربه کاملا شفاف در این باره صحبت کرده :« اگر کریس و یا سرمربی تصمیم به رفتن بگیرند، این تصمیم و انتخاب آنهاست. من تنها بنا به این دلیل که آنها تیم را ترک کرده باشند، از رئال نخواهم رفت و تصمیم گیری نخواهم کرد. من در زمان مناسب، درمورد آینده ام تصمیم می گیرم. پورتو باشگاهی است که واقعا دوست دارم تا روزی به آنجا بازگشته و دوباره پیراهنش را برتن کنم. پورتو باشگاهی بود که در آن به عنوان یک بازیکن درسهای زیادی آموختم.»

په په در ادامه در مورد سرنوشت توپ طلای سال 2012 صحبت کرد:« من دوست دارم تا توپ طلا به کریستیانو رونالدو برسد؛ هم به خاطر اینکه دوستش هستم و هم به خاطر کارهای زیادی که او برای فوتبال انجام داده و در شش سال اخیر، 5 بار در جمع 3 نامزد نهایی دریافت این جایزه قرار گرفته؛ به خاطر قهرمانی در لالیگا..ولی این طور به نظر می رسد که او برنده توپ طلای امسال نخواهد بود.اسپانیا هیچ وقت یک بازیکن که شایسته دریافت توپ طلا باشد نداشته ولی پرتغال بازیکنانی مثل فیگو و رونالدو را داشته. اما دیگران اصلا از این گفته خوششان نمی آید و ما زمانی که قرار است تا درخارج از پرتغال بازی کنیم، این را کاملا لمس می کنیم. یک فشار زیاد روی پرتغالی ها هست ولی باید برای این فشارها هم آماده باشیم. هیچ گلایه ای از هواداران رئال ندارم. آنها لطف و محبت خاصی به من دارند و اکثر مارا مورد لطفشان قرار می دهند.  »

او در بخش دیگری از صحبت هایش با خبرنگار رکورد گفت:« باید رسانه ها و حتی برخی از هواداران رفتار متفاوتی با رونالدو داشته باشند. برای رسیدن به مورینیو، انگار باید به سایر پرتغالی های تیم هم حمله شود. همه ما این کار را در داخل و خارج از رختکن می بینیم و البته این در بین ما به نحو دیگری تعبیر می شود. زمانی که اوضاع به بارسلونا هم مرتبط باشد، این کار در حجم و بعد گسترده تری انجام می شود. چون بارسلونا تیمی با ساختار خیلی خوبی است. راستش را بخواهید ما پرتغالی ها در اسپانیایی حس می کنیم که زیر ضربیم. ما خارجی هستیم و این حتی در اولویت بندی رسانه های جمعی هم کاملا محسوس است.اگر قرار باشد که رسانه ها بین یک پرتغالی و یک اسپانیایی یکی را انتخاب کنند، حتی به یک ثانیه فکر کردن هم نیاز نیست.»

په په در جریان مراسم اهدای جایزه آرتور آگوستینیو به شخصیت سال 2012 پرتغال که به او اهدا شد، خوشحالی اش را از اینکه اسمش در کنار بزرگان تاریخ پرتغال ثبت شده ابراز کرد و گفت:« از اینکه این جایزه را دریافت کردم، واقعا راضی و خوشحالم و از حمایت افرادی که به من باور داشتند، تشکر می کنم. این جایزه ای است که اهمیت زیادی برای من دارد و از هم تیمی هایم هم واقعا متشکرم؛ چرا که بدون آنهانمی توانستم به این جایزه برسم. این جایزه را با شادی و هیجان زیادی دریافت می کنم.»

کریستیانو رونالدو، فابیو کوئنترائو و ژرژ مندس، مدیربرنامه های په په در مراسم اهدای این جوایز، در سالن حضور داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ